Kako se preplaćeni starter konceptualno uklapa u rešavanje krize poslovanja izazvane pandemijom i ratom u Ukrajini?

Zaposleni u Subotica-transu sada pominju i neko uklanjanje grafita, te dezinfekciju gradske autobuske stanice, sve, đuture, plaćeno 200.000 dinara novosadskoj firmi koju vodi mladić sa solidnim nizom preduzeća na svom imenu
Branko M. Žujović
Hoće li Subotica-trans zaista izaći iz krize, zvanično uzrokovane pandemijom i ratom u Ukrajini, ukoliko uređaje, koji u maloprodaji koštaju 77.500 dinara, nastavi da plaća oko 1.200.000 dinara?
U jučerašnjem odgovoru gradskog Sekretarijata za komunalne poslove, energetiku i saobraćaj na naše novinarsko pitanje od 22. februara, navedeno je da je za vreme pandemije smanjen broj prevezenih putnika u autobusima Subotica-transa, a samim tim i ostvareni prihod preduzeća, te da je, zbog rata u Ukrajini, došlo do destabilizacije cena na tržištu naftnih derivata koje u velikoj meri učestvuju u ukupnim troškovima preduzeća.
Iz ovog odgovora jasno se vidi da Gradska kuća uzroke krize u Subotica-transu ne detektuje u lošem rukovođenju, već ih prepoznaje u višim silama na tržištu, kakva je bila pandemija ili rat u Ukrajini.
Bez ikakve sumnje, pad broja putnika i polazaka, naročito tokom 2020. godine, morao je da pogodi Subotica-trans, baš kao i poljuljano tržište nafte i njenih derivata.
Pretpostavljam da je stezanje kaiša prvo na šta prosečan čitalac ili putnik pomisle, kada im gradska administracija predoči da su pandemija i rat nepovoljno uticali i utiču na današnje stanje u Subotica-transu.
Postoji tu jedan problem.
Kako se preplaćeni starter konceptualno uklapa u krizu poslovanja izazvanu pandemijom i ratom u Ukrajini?
Kako se poslovodstvo Subotica-transa nosi sa posledicama pandemije i rata, plaćajući po petnaestak puta skupljoj ceni starter?
Zaposleni sada pominju i neko uklanjanje grafita i dezinfekciju gradske autobuske stanice, sve, đuture, plaćeno 200.000 dinara novosadskoj firmi koju vodi mladić sa nizom preduzeća na svom imenu. Taj posao je, u stvarnosti, možda i obavljen, ali je problem što o tome niko na autobuskoj stanici ne zna ništa. Uklanjanje grafita sa glavne autobuske stanice i njena dezinfekcija biće novo novinarsko pitanje koje ćemo uputiti Subotica-transu.
Biće da je kriza u Subotica-transu, pre svega, unutrašnja i strukturna. Ona pre ima veze sa nekompetencijom i nedomaćinskim poslovanjem, a tek potom sa pandemijom i ratom u Ukrajini.
Da je to tako, ne svedoči samo slučaj preplaćenog startera, već i nedomaćinsko postupanje sa dva nedavno rashodovana autobusa, izmerena i odneta kao staro gvožđe iz kruga preduzeća bez prisustva predstavnika Subotica-transa.
Lično ne verujem da je Dejanu Ljubisavljeviću sedmog februara bilo dosadno, pa je, na svoju ruku, između dve kafe, rešio da se našali sa Bakićem, predloživši mu, malo, uvođenje javno-privatnog partnerstva.
Zbog čega Ljubisavljevićev predlog gradonačelniku nije obelodanjen, nego se ćutalo sve dok ga redakcija našeg sajta nije obelodanila?
Subotica-transu treba pomoći, mislim da u vezi sa tim u Subotici postoji potpuno saglasje. Ali, od pomoći neće biti ništa ukoliko, po starom dobrom običaju, duboko ukorenjene lokalne probleme budemo pravdali višom silom, kao što su, u ovom slučaju, pandemija ili rat u Ukrajini.
Nikad nije bilo grafita na autobuskoj stanici.Ako ih je i bilo,valjda ih je neko slikao i dokumentovao,pre uklanjanja istih.Nesto se ne secam ni dezinfekcije autobuske stanice.
Privatizacijom JP Jagodinaekspres i prelaskom u vlasništvo firme Zoran Reisen grad Jagodina se oslobodio balasta održavanja složenog sistema kao što je autobuski lokalni prevoz i autobuska stanica i mogao je napokon da priušti Jagodincima besplatan prevoz. Gradonačelnik Jagodine tvrdi da grad sada manje izdvaja sredstava za besplatni prevoz građana nego kada su morali da finansiraju JP Jagodinaexpres. Sadašnjem privatnom vlasniku jagodinske autobuske stanice u voznog parka ništa ne smeta što se građani vozikaju bespaltno po gradu i prigradskim naseljima a „graDŽanistima“ ne pada na pamet da napadaju ni njega ni gradonačelnika jer bi ih narod rastrgao na ulici. Da li su po sredi jeftini politički poeni, to je za diskusiju, ali stvar je rešena na zadovoljstvo građana koji moraju da koriste gradski prevoz. Naravno, pitam se da je Subotičanima milije da padnu glave gradonačelnika i direktora JP Suboticatrans ili im je ipak isplativije da eventualno dobiju besplatan gradski prevoz ?!?!