Da li je Subotica-trans delio besplatne karte aktivistima mesnih zajednica?

Subotički SSP javnosti predočio molbu iz Novog Žednika da tamošnji aktivisti dobiju besplatne karte na relaciji Novi Žednik – Subotica – Novi Žednik, kao nagradu za aktivizam
Branko M. Žujović
Na jučerašnjoj konferenciji za medije, Robert Šebek, predsednik subotičkog odbora Stranke slobode i pravde (SSP), najavio je podnošenje krivične prijave protiv nadležnih u Subotica-transu i istakao da njegova stranka, kako je rekao, neće dozvoliti privatizaciju ovog javnog preduzeća, pokazavši novinarima dokument koji svedoči da je Mesna zajednica Novi Žednik od pomenutog javnog preduzeća tražila besplatne autobuske karte za svoje aktiviste.
Obraćajući se novinarima, Šebek je istakao da je sunovrat Subotica-transa započeo rokadom direktora na relaciji Subotičke pijace – Subotica-trans i da Dejan Ljubisavljević, sadašnji direktor Subotica-transa, uopšte nije prisustvovao zasedanju gradske skupštine početkom ove godine, kada su usvajani programi poslovanja javnih predeuzeća.
– Ljubisavljevića tada nije bilo da obrazloži svoju inicijativu o uvođenju javno-privatnog partnerstva koja je usledila svega nekoliko dana kasnije – rekao je Šebek, dodajući da ne stoje tvrdnje nadležnih da su pandemija i skok cena energenata glavnki i jedini razlozi sunovrata Subotica-transa.
– Godine 2018. godine ostvaren je neto dobitak od 1.947.000 dinara, pri visokoj ceni dizela od 167 dinara. U leto 2019, dizel je 160 dinara, a neto dobitak iznosio je 404.000 dinara. Godinu dana kasnije, počeo je sunovrat. Iimali smo veliki pad cena dizela, u proseku je prodavan za 139 dinara, a gubitak Subotica-transa je već iznosio 93 miliona dinara. Godine 2021, dizel je koštao 155 dinara, a neto gubitak je iznosio 112 miliona – dodao je Šebek.
On se osvrnuo i na aferu starter, koja potresa ovo javno preduzeće.
– Ljubisavljeviću je punih 12 dana je trebalo da reaguje na ovo pitanje. Ovaj starter, čija je slika objavljena, košta najviše do 2.000 evra. Da li je taj uređaj u Subotica-trans stigao nov? Prema našim saznanjima, bio je ishaban i već je bio u kvaru. Nisam siguran da je stigao nov. Postoje ozbiljne sumnje da nije. Da li su 12 dana čekali da stigne starter, makar ove vrednosti, jer svi starteri sličnih karakteristika, kao što je navedeno na fakturi, koštaju nekoliko stotina do hiljadu evra? – zapitao se Šebek.

Šebek je podsetio i na tvrdnju gradonačelnika Stevana Bakića i direktora Ljubisavljevića da je starter doniran od strane “Dunav osiguranja”.
– Ko je većinski vlasnik Dunav osiguranja? Država, sa 76 posto akcija. Ko je onda platio starter? Građani Subotice, preko PDV-a pune republički budžet – istakao je Šebek.
Predsednik subotičkog SSP-a podsetio je i na inicijativu direktora Ljubisavljevića od 7. februara, kada je ovaj šturim dopisom od gradonačenika i Sekretarijata za komunalne poslove, energetiku i saobraćaj predložio uvođenje javno-privatnog partnerstva.
– Javna nabavka za izradu studije reinženjeringa za unapređenje sistema javnog gradskog i prigradskog previza naručena je za 4. novembra 2022. godine po ceni od 14,2 miliona. Saobraćajni fakultet iz Beograda radio je na sličnim analizama 2019. godine, za oko pet miliona. Obe analize građane koštaju 163.000 evra, a Subotica-trans je sve veći gubitaš.
Govoreći o stanju u Subotica-transu, Šebek je istakao da je poslednja javna nabavka na sajtu preduzeća objavljena novembra 2020. godine.
– Gradsko saobraćajno preduzeće u Novom Sadu, takođe u vlasništvu grada, poslednju javnu nabavku, objavilo je pre koji dan, 7. marta. Šta se to krije, ako su sve javne nabavke u skladu sa zakonom? Zašto se javne nabavke ne objavljuju? Otkako je Ljubisavljević rokiran iz Subotičkih pijaca u Subotica-trans, ni jedna javna nabavka nije objavljena. U Novom Sadu, autobuske karte u gradskoj zoni koštaju 65 dinara, a kod nas 120 dinara. Đačke karte 2018. godine koštale su 1.609, danas 2.340. Penzionerske karte 2018. godine koštale su 965, a danas 1.404 dinara. To je nedomaćinsko poslovanje. Nisu pandemija i privremeni rast cena goriva uzrokovali propast Subotica-transa, već loše vođenje preduzeća, o čemu svedoči afera starter.
Šebek je istakao i da je 14. novembra Subotica-trans prodao dva rashodovana autobusa, lim i motore, ali da su motori nestali.
– Mi smo juče zvali zvali firmu Eko feniks B tim, rekli su nam da za firme lim i gvožđe otkupljuju po ceni od 30 dinara, a u Subotica-transu je bilo 14 dinara za lim i 16 dinara za gvožđe – kaže Šebek.
Govoreći o dopisu iz Mesne zajednice Novi Žednik, Šebek je rekao da je Nikola Pualić, predsednik te mesne zajednice, od Subootica-transa pisanim putem zatražio 21 besplatnu kartu za svoje aktiviste, navevši da su posredi učenici, studenti i zaposleni slabijeg materijalnog stanja.

– Naveo je da ti ljudi svakodnevno učestvuju u radu mesne zajednice, da su se odazvali na svaki poziv da volonterski pomognu, pa bi ova karta bila, kako je Pualić naveo, vid nagrade za taj rad. Od ljudi čija su imena navedena na spisku skoro polovina radi u EPS-u koji plaća putne troškove. Prema našim saznanjima, ovakvih karata podeljenjo znatno više, mnogim mesnim zajednicama. Eto vam dela odgovora na kuknjavu u vezi sa likvidnošću Subotica-transa.
Odgovarajući na pitanje da li je firma Eko Feniks B tim, koja je odvozila staro gvožđe iz Subotica-transa pod vrlo čudnim okolnostima, o čemu svedoče imejlovi razmenjeni između direktora Ljubisavljevića i zaposlenih do kojih je došla naša redakcija, povezana sa licima koja učestvuju u javnom političkom životu, Šebek je odgovorio da je vlasnica firme Angelina Bertović u srodstvu sa Ljubicom Bertović, kojoj je nedavno poverena funkcija direktorice Poslovnog inkubatora.
Ukinuli ste besplatne karte članu porodice zaposlenog, da bi mogli da ih delite svojim satrapima kao „nagradu“. Pa nismo mi dužni da peglamo vaš lopovluk. Nadam se da će ovo neko da upamti.
Pa dokle više? Ima li kraja ovim malverzacijama ili je ovo početak iznošenje prljavog veša direktora?Bojim se da običan građanin ne može ni pojmiti šta sve ovome pada na pamet. To bi mogli pitati njegovog bliskog i nerazdvojnog saradnika Zokija. On sigurno puuuuuuno toga zna.